Chipsuri de sfeclă roșie

 
Cunoscută pentru beneficiile sale încă din antichitate, sfecla roșie are în compoziția sa multe substanțe nutritive precum vitamina A, vitaminele B1, B2, B6, vitamina C, sodiu, calciu, sulf, cupru, fier, iod, potasiu și antioxidanți.
 
Ingrediente:

sfecla rosie (rotunda)
sare de mare
 
Preparare:
 
    Se aleg radacini de sfecla rosie care sa nu fie fibroase. Se curata de coaja. Se taie rondele foarte subtiri folosind acest tip de razatoare.
    Se aseaza feliile in tavile cuptorului cu hartie de copt. Asezati feliile unele langa altele, fara a le suprapune. Se presara cu sare mare.
    Se introduc cate 2 tavi deodata in cuptor, la 180C cu ventilator si se lasa 15-20 minute. Dupa acest timp marginile vor fi usor uscate (se ridica si arata dantelate) iar centrul trebuie sa fie facut, adica sa nu mai fie crud/tare, dar e inca moale. Scoateti chipsurile intr-un bol larg pe masura ce se face fiecare tava.
    Cand le-ati terminat de copt pe toate, asezati chipsurile din nou in tavi, tot unele langa altele, fara a le suprapune. Ele s-au miscsorat destul de mult la coacere, asa ca nu vor mai ocupa atata spatiu si veti avea mai putine tavi.
    Scadeti temperatura la 130C cu ventilator si dati tavile inca 10 minute, pana chipsurile se deshidrateaza si mai mult si devin crocante.
    Scoateti tavile din cuptor si lasati chipsurile sa se raceasca in ele, in acest fel se vor face si mai crocante. Doar cand sunt racite complet le mutati in boluri (daca le consumati imediat) sau cutii cu capac (daca doriti sa le pastrati mai mult timp).
 
Daca se inmoaie dupa o vreme, le puteti pune 5 minute la 180C pentru a redeveni crocante.

Sursa:http://www.e-retete.ro
 
 
 

Înscrie-te la o
consultaţie gratuită!

Pentru că ești
important PENTRU NOI!

Completează
TESTUL
GRATUIT

Newsletter ÎNSCRIE-TE