Magneziul combinat cu vitamina B6 are un efect mai puternic în combaterea stresului decât magneziul în sine

Stresul poate fi asociat cu mai multe probleme psihice și fizice, cum ar fi durerile de cap, oboseala, încordarea, insomnia, durerile de gât, constipația, simptomele gripei, depresia sau anxietatea. Stresul nu este doar în capul nostru, ci este o condiție psihologică care ne afectează întregul corp și ne sporește nevoia pentru diferiți nutrienți.
Studiile au relevat faptul că suplimentele de magneziu și vitamina B6 au potențialul de a reduce simptomele stresului, iar un studiu francez recent a arătat și faptul că administrarea împreună a celor doi nutrienți la persoanele care suferă de stres sever și deficiență de magneziu este mult mai eficientă decât suplimentarea magneziului în sine.
Magneziul este al doilea cel mai răspândit mineral din organismul nostru, care are un rol important în multe funcții enzimatice și reacții biochimice.  După cum știm, stresul afectează concentrația de magneziu din interiorul și exteriorul celulelor, iar nivelurile scăzute de magneziu cresc excreția hormonilor de stres din organism. Acest lucru afectează creierul și creează un ciclu vicios cu un deficit și mai mare de magneziu și un prag de stres mai mic.
Suplimentarea cu magneziu ajută la ameliorarea stresului și a insomniei
Legătura dintre stres și nivelul scăzut de magneziu în organism a fost relevată de mai multe studii, unele dintre care au arătat că magneziul are un efect pozitiv asupra simptomelor stresului, cum ar fi insomnia și diferiții biomarkeri ai stresului.
Vitamina B6 și magneziul acționează sinergic împotriva stresului
Vitamina B6 este implicată în peste 100 de procese enzimatice din corpul nostru și susține sinteza neurotransmițătorilor importanți pentru funcțiile cognitive și echilibrul nostru mental. Vitamina B6 poate reduce tensiunea arterială și reduce excreția corticosteroizilor, limitând astfel reacția organismului la stres. Mai multe studii au arătat că suplimentarea cu doze mari de vitamina B6 poate fi o terapie utilă în combaterea stresului. În aceste studii dozele zilnice au fost mai mari decât nivelul aportului de referință de 1,4 mg, fără a exista efecte secundare.
Studiile efectuate pe animale au arătat că cantitățile mari de vitamina B6 pot îmbunătăți concentrația de magneziu din diferite țesuturi, contribuind astfel la prevenirea ulcerului gastric indus de stres. Se presupune că vitamina B6 stimulează absorbția celulară de magneziu, care poate îmbunătăți eficacitatea magneziului și poate reduce excreției magneziului.
Cu toate acestea, este nevoie de mai multe studii clinice care să arate modul în care combinația de magneziu și vitamina B6 afectează persoanele stresate.
Combinația de magneziu și vitamina B6 este relevantă în special în cazul stresului sever
Un studiu francez efectuat pe participanți cu deficiență de magneziu care sufereau de stres moderat până la sever, depresie și anxietate, jumătate dintre participanți au primit 300 mg de magneziu zilnic, în timp ce cealaltă jumătate obținea aceeași cantitate de magneziu combinată cu 30 mg de vitamina B6. Studiul a demonstrat că participanții care sufereau de stres moderat din ambele grupuri au raportat stres redus după patru și opt săptămâni. Nu a contat mult dacă participanții cu stres moderat au luat magneziu în sine sau în combinație cu vitamina B6, dar combinarea celor doi nutrienți a făcut o diferență semnificativă pentru acei participanți care au suferit de stres sever, deoarece în cazul lor, stresul sever a fost redus cu 50% în opt săptămâni.
Conform acestui studiu, magneziul este relevant pentru toate persoanele cu deficiență de magneziu afectate de stres, dar este de asemenea recomandat să includem vitamina B6 pentru a crește absorbția și utilizarea magneziului în celule, în special pentru cei care suferă de stres sever sau doresc să îl evite.
Surse de magneziu, deficiență și suplimentare
Putem obține magneziu din ciocolată neagră, nuci, semințe, cereale integrale, avocado, varză și alte legume. Deficitul de magneziu poate apărea în urma dietelor nesănătoase, a stresului, a consumului excesiv de alcool, dar chiar și dacă consumăm prea mult calciu din produse lactate, suferim de diaree cronică sau deficiență de vitamina B6, care afectează absorbția celulară de magneziu.
Trebuie să avem grijă la diferența mare de calitate și absorbție de la un supliment de magneziu la altul. Ar trebui să optăm pentru suplimente de carbonat de magneziu, acetat de magneziu și citrat de magneziu, deoarece acestea sunt surse de magneziu ușor asimilabile de către organism.
Surse de vitamina B6, deficiență și suplimentare
Ficatul, carnea, peștele, ouăle, cerealele integrale și leguminoasele sunt surse bune de vitamina B6, însă nu trebuie să ne gătim prea mult mâncarea, deoarece căldura poate distruge vitamina B6. Vegetarienii și veganii trebuie să acorde o atenție deosebită obținerii unei cantități suficiente de vitamina B6.
Stresul, contraceptivele, excesul de alcool, antibioticele și chiar și alte medicamente ne pot crește nevoia de vitamina B6. Același lucru este cazul cu antibiotice și multe alte tipuri de medicamente.
Sursă: vitaking.ro
Ai probleme cu stresul?
Îți este greu să reziști sub presiune?
Vrei să combați stresul într-un mod eficient?
Magneziu cu Vitamina B6 - 30 capsule

Înscrie-te la o
consultaţie gratuită!

Pentru că ești
important PENTRU NOI!

Completează
TESTUL
GRATUIT

Newsletter ÎNSCRIE-TE