De ce să mâncăm alimente fermentate?

“Toate bolile provin din intestine”. –Hippocrate

Prin consumarea alimentelor fermentate oferim organismului nostru bacterii utile, cu care de fapt trăim de mii de ani. Procesul de fermentare era cunoscută de către bunicii noști chiar și de către strămoșii noștri, care au pregătit alimente sănătoase prin fermentarea legumentelor. Și apoi a venit cucerirea! Industria alimentară a „fabricat” produse îmbogățite cu conservanți,aditivi și oțet. Din care putem să depozităm căt dorim. Chiar și gustul lor este similar cu cele vechi. Ceea ce nu putem să găsim în ele sunt culturi de bacterii esențiale pentru sistemul digestiv.
Alimente fermentate oferă un confort comparativ cu produse cu conservanți și oțet,  în special pentru stomac, care ajută secretarea unor niveluri ideale de suc gastric. Alimente complexe se degradează prin lactofermentare, astfel  este mai  ușor de utilizat de către organismul nostru. Activitatea lactobacililor crește valoarea nutritivă a alimentelor, intrând în organism asigură funționarea celulelor epiteliale intestinale.
 
 
Cum să prepari?
Curățăm legumele ( de exemplu: morcovi, țelină, ridichi, varză chiar și ghimbir). Taiem la dimensiune dorită, punem sare cu atenție, amestecăm, și lăsăm timp de 10 minute să se înmoaie și să obținem un suc din legume. Turnăm legumele și sucul preparat anterior într-o sticlă..  Este important să fim atenți la sare, pentru că dacă folosim prea mult, încetinește sau chiar oprește fermentația ulterioară. Ulterior, fermentația poate fi obținută și cu sucul preparat anterior.
 
Legumele tăiate și sărate presăm strâns într-o sticlă și turnăm peste el propriul suc sau sucuri deja folosite la alte alimente fermentate. Dacă se pare că sucul e puțin putem adăuga apă filtrată sau putem să lăsăm aproximativ 2 cm pentru extinderea lui în timpul fermentației.. Este recomandat să punem pe o tavă, dacă apare exces de lichid. Noi acoperim cu prosoape de bucătărie, sau dacă sticla are capac, punem capacul (dar nu il însurubam!) așa că dioxidul de carbon să se elimine uşor. Punem la temperatura camerei ( la 20 de grade), într-un loc întunecat și îl gustăm în fiecare zi. Când gustul legumelor devine potrivit pentru noi, punem în frigider, așa fermentația șe încetinește și putem să consumăm zilnic.
 
Pe lichid poate să apare un strat alb sau mucegai colorat, stratul nedorit trebuie să eliminăm . Legumele sub lichid nu au probeleme, și putem să consumăm căt dorim din ele.

 

Acum, după ce ai citit, citește din nou și să vezi sincer câte puncte sunt ce ţi-ai dori.
Dacă ai ajuns din nou la capăt, completează testul și prezintă-te la o consultație gratuită! 
 

Înscrie-te la o
consultaţie gratuită!

Pentru că ești
important PENTRU NOI!

Completează
TESTUL
GRATUIT

Newsletter ÎNSCRIE-TE