De asta e greu să te ții de rezoluțiile de Anul Nou!

„Obiceiurile sunt la început noduri încurcate și apoi fire întinse” – proverb spaniol
Să recunoaștem: cei mai mulți dintre noi eșuează atunci când vine vorba de a ne ține de anumite rezoluții – atât de mulți încât mulți alții jură că nu-și vor mai face astfel de promisiuni niciodată.
Și totuși, restul dintre noi suntem plini de speranță când Anul Nou se apropie și credem fără vre-o dovadă palpabilă că putem să ne îmbunătățim viața, că schimbarea este posibilă, că nu vom rămâne blocați în aceiași veche rutină de anul trecut.
Sunt aici să vă spun că se poate! Vă spun cum.
Problema cu cele mai multe dintre rezoluțiile de început de an:
Iubesc optimismul rezoluțiilor de început de an și totuși, entuziasmul și speranța deseori se disipează în câteva săptămâni, iar eforturile noastre de dezvoltare personală ajung să se sfârșească prin auto-blamare.
Rezoluțiile de început de an eșuează deseori din cauza unei combinații de motive:
Încercăm să ducem la bun sfârșit prea multe rezoluții în același timp și acest lucru ne împarte energia și atenția și ne pierdem focusul. Este mult mai puțin eficient dacă încercăm să facem mai multe deodată.
 
Avem doar o anumită doză de entuziasm și motivare și aceasta se consumă repede, pentru că încercăm să facem prea multe, prea repede. Consumăm toată energia de la început și apoi “rămânem fără combustibil”.
 
Vrem să avem obiceiuri solide imediat, ceea ce înseamnă că ne va fi greu, ne simțim depășiți sau intimidați și renunțăm.
 
Încercăm să fim “disciplinați” și să ne impunem anumite obiceiuri care nu ne plac, dar, prin natura noastră, nu rezistăm prea mult. Dacă chiar nu vrem să facem un lucru, nu vom putea să ne forțăm să-l facem pentru mult timp.
Ne vine viața-n cale. Intervin chestiuni neașteptate care ne împiedică să ne mai ținem de un obicei. Rezoluțiile sunt de cele mai multe ori vagi – Voi face mișcare! – dar nu conțin o acțiune concretă și un plan. Aceasta este rețeta eșecului!
 
Sunt și alte motive, dar cele de deasupra sunt suficiente pentru a opri rezoluțiile din reușită.
Metoda Celor 6 Schimbări
Deci, ce este de făcut? Am creat Metoda Celor 6 Schimbări pentru a rezolva aceste probleme:
  1. Ne concentrăm doar asupra unui obicei, pe rând, astfel încât atenția și energia noastră să nu se risipească fără rost.
  2. Implementăm schimbările gradual, ca să nu “rămânem fără combustibil”
  3. Începem ușor, ușor, ca să nu fie intimidant.
  4. Ne concentrăm pe activități plăcute, să nu fie nevoie de “disciplină”.
  5. Avem 2 luni să ne însușim un obicei, în cazul în care apare ceva neașteptat, nu este decât o mică ridicatura în calea noastră. Și pentru că suntem deja angajați în acțiune, ne este ușor să revenim pe drumul pornit.
  6. Avem un plan foarte specific cu acțiunile și tehnicile implementate.
Dacă te ții de această metodă, te vei descurca mult mai bine decât ai facut-o până acum cu rezoluțiile de început de an. Te vei concentra pe crearea unor obiceiuri solide mai mult decât pe planuri pe termen scurt care eșuează repede. Iți vei menține entuziasmul pentru mai mult timp și nu te vei simți copleșit de dificultatea schimbării. Vei avea obiceiuri care-ți vor schimba viata, și asta nu e puțin!
 
Așadar, cum funcționează Metoda Celor 6 Schimbări?
 
E simplu: 
Alege-ți 6 obiceiuri pentru anul acesta.nAlege unul din cele 6 cu care să începi. Spune tuturor, comunică la cât mai multă lume obiectivul tău, pentru a crea un obicei stabil în 2 luni. Sparge obiectivul în 8 pași mai mici, începând cu pașii cei mai ridicol de ușori. De exemplu: dacă vrei să folosești ața dentară, primul pas este să scoți o bucată de ață dentară la aceiași oră în fiecare seară.
Alege un “buton” pentru obiectivul tău – ceva ce există deja în rutina ta zilnică care va precede imediat obiceiul nou introdus. Exemplu: micul dejun, periajul dinților, dușul, drumul spre birou, drumul de la birou spre casă...Execută primul pas mic și neînsemnat timp de o săptămână, de fiecare dată după “butonul” ales. Vorbește despre progresul tău în public.
În fiecare săptămână evoluează către un pas mai greu al acțiunii tale. Vei vrea să progresezi mai repede, dar nu o face. Construiești un nou obicei. Repetă asta timp de 8 săptămâni.
Felicitări! Ai acum un nou obicei!
 
Articol scris de Leo Babauta (cursuri-morningstar.ro)
 
Obiectivul tău pentru anul nou este să slăbești?
Vrei o viață dieferită?
Vrei să te simți mai bine și să fii mai sănătos?
Chiar nu ai nimic de pierdut

Înscrie-te la o
consultaţie gratuită!

Pentru că ești
important PENTRU NOI!

Completează
TESTUL
GRATUIT

Newsletter ÎNSCRIE-TE