Alimente cu vitamina D pentru zilele fără soare

Razele soarelui sunt responsabile pentru starea noastră de bine, dar sunt la fel de importante și pentru sănătatea noastră. Expunerea zilnică la soare produce pe pielea noastră vitamina D, un micronutrient esențial pentru sănătate. Dar ce ne facem în sezonul rece, atunci când soarele stă mai mult ascuns după nori? Acela este momentul în care apelăm la suplimente cu vitamina D sau alimente cu vitamina D pentru a ne menține nivelurile ridicate. 
 
Hai să aflăm în continuare ce este vitamina d, de ce avem nevoie de ea și care sunt alimentele pe care trebuie să le includem în dietă pentru a ne bucura de un organism sănătos. 
 
De ce este vitamina D atât de importantă?
 
Fără nici o îndoială, vitamina D este unul dintre cei mai importanți micronutrienți. Un nivel optim de vitamina D este vital pentru o viață sănătoasă, fiind implicată într-o mulțime de procese, de la imunitate și până la funcționarea optimă a creierului.
 
Vitamina D este o vitamina solubilă în grăsimi. Este diferită de celelalte datorită faptului că organismul poate produce cantitatea de care are nevoie prin expunerea la soare, de aici și denumirea de „vitamina soarelui”. Este unică și datorită funcțiilor sale în organism. Acesta acționează, mai degrabă, ca un hormon steroid decât ca o vitamină, fiind implicată în diverse funcții ale corpului: de la controlul greutății, până la sănătatea oaselor. 
 
Beneficiile vitaminei D
 
 
Vitamina D, după cum am menționat mai sus, are o mulțime de beneficii pentru organism. Iată câteva dintre cele mai importante. 
 
 
1. Menține sănătatea creierului
 
 
Vitamina D este un nutrient extrem de important în menținerea sănătății creierului. Numeroase cercetări au arătat că un deficit de vitamina D este adesea asociat cu probleme precum schizofrenia, depresia, anxietatea și insomnia. 
 
 
2. Ajută la controlul greutății
 
 
Kilogramele în plus încăpățânate pot să îți dea bătăi de cap fie și în momentele în care urmezi o dietă strică și faci sport regulat. Ei bine, unele studii arată că vitamina D ar putea contribui benefic la rezolvarea acestei probleme. 
 
 
3. Întărește oasele
 
 
Unul dintre cele mei importante roluri ale vitaminei D este efectul său asupra densității osoase. Lipsa de vitamina D poate provoca probleme serioase precum osteoporoza și scăderea densității osoase. 
 
4. Întărește sistemul imunitar
 
 
Strănuturile și tusea pot fi cauzate, la fel de bine, și de un nivel scăzut de vitamina D în organism. Lipsa de vitamina D poate fi cauza mai multor probleme ale sistemului imunitar. Pe lângă faptul că vitamina D ne protejează de gripe și răceli, aceasta contribuie și la reducerea inflamațiilor din organism.
 
Cum ne bucurăm de un nivel optim de vitamina D în lipsa soarelui?
 
Pentru cei care au adoptat un stil de viață vegan sau vegetarian, posibilitățile sunt puțin mai restrânse. Totuși, există variante de alimente potrivite și pentru acest tip de dietă. Suplimentele cu vitamina D sunt, și ele, o alternativă excelentă. Poți opta pentru un supliment care să conțină doar vitamina D sau pentru cu un complex cu multivitamine. 

Înscrie-te la o
consultaţie gratuită!

Pentru că ești
important PENTRU NOI!

Completează
TESTUL
GRATUIT

Newsletter ÎNSCRIE-TE