9 alimente pentru un creier sănătos sau pentru o memorie bună

Ești ceea ce mănânci va rămâne mereu un principiu care ar trebui să ne ghideze stilul de viață. S-a demonstrat în nenumărate rânduri că alimentele pe care le consumăm au un impact major asupra sănătății noastre fizice și mentale. Alimentele pe care alegem să le consumăm în fiecare zi joacă un rol major în modul în care decurge ziua noastră. Nivelul de energie, puterea de concentrare, productivitatea, toate aceste lucruri sunt influențate de alimentație.
 
Dieta noastră este un factor deosebit de important pentru sănătatea creierului nostru. Când vine vorba de puterea de concentrare, alimentele sunt combustibilul nostru. Sistemul digestiv și creierul sunt strâns conectate, așadar în momentul în care facem alegeri sănătoase când vine vorba despre dietă, ne ajutăm și corpul și mintea.
 
Uite o listă cu 9 alimente benefice pentru sănătatea creierului pe care să le introduci în alimentația ta.
 
1. Avocado
Avocado este o sursă excelentă de grăsimi sănătoase pentru organismul nostru, în special pentru creier. De cele mai multe ori tindem să asociem orice aliment bogat în grăsimi cu ceva rău, însă acest lucru se schimbă când vine vorba de grăsimile monosaturate sau grăsimile sănătoase. Acestea contribuie la menținerea unui nivel optim de zahăr în sânge și sunt extrem de importante pentru sănătatea creierului. 
 
Conținutul bogat de vitamina K și acid folic din avocado previne apariția cheagurilor de sânge la nivelul creierului. De asemenea, acești doi nutrienți sunt foarte importanți pentru îmbunătățirea capacității de concentrare și a memoriei. Să nu uităm de faptul că avocado sunt bogate în proteine și în vitaminele B și C, elemente vitale pentru sănătatea organismului nostru.
 
2. Fructele de pădure
Afinele, căpșunele, murele și zmeura sunt fructe care nu trebuie să lipsească din alimentația noastră de zi cu zi. Pe lângă faptul că au un gust absolut delicios și le putem folosi într-o mulțime de rețete, aceste fructe au o mulțime de proprietăți benefice pentru organism.
 
Afinele, de exemplu, sunt printre cele mai bogate surse naturale de antioxidanți. Acestea conțin cantități importante de vitamina C, vitamina K și fibre. Conținutul bogat de acid galic este excepțional pentru sănătatea creierul. Acest nutrient protejează creierul de efectele nocive ale stresului precum și de boli degenerative.
 
Ulei de cocos este acel aliment bun la toate. Este folosit atât în alimentație, cât și ca ingredient în produsele de îngrijire a pielii sau a părului. Uleiul de cocos este indicat pentru menținerea sănătății creierului datorită capacității sale de a distruge celulele care cauzează inflamații. De asemenea, este benefic pentru îmbunătățirea memoriei și prevenirea pierderilor de memorie cauzate de înaintarea în vârstă.
 
Ulei de cocos, fulgi de cocos, lapte de cocos, toate aceste alimente merită să fie incluse în alimentația ta datorită beneficiilor enorme pe care le au. Poți crea o mulțime de rețete delicioase și foarte sănătoase.
 
Poate părea ciudat, însă acest răsfăț dulce este benefic pentru creierul tău. Vorbim despre ciocolata neagră, cea cu un conținut bogat de cacao. Ciocolata neagră are proprietăți puternic antioxidante și antiinflamatorii. Studiile au demonstrat că oxigenarea corespunzătoare a creierului poate fi îmbunătățită de cacao. De asemenea, acest ingredient cheie al ciocolatei scade presiunea sângelui și nivelul stresului oxidativ atât la nivelul creierului, cât și la nivelul inimii.
 
Nu uita, cu cât ciocolata este mai bogată în cacao, cu atât este mai benefică pentru organismul tău.
 
Broccoli împreună cu celelalte legume crucifere ( conopida, varza de Brussel, varza kale) sunt printre cele mai bune alimente pentru creierul tău. Acestea au un conținut bogat de colină și de vitamina K, nutrienți benefici pentru memoria ta. De asemenea, aceste legume conțin cantități bogate de vitamina C, un antioxidant important pentru sănătatea întregului organism.
 
6. Legumele verzi
Spanacul, varza kale, salata, toate aceste frunze verzi sunt extrem de benefice pentru sănătatea creierului tău. Studiile au demonstrat că aceste legume mențin creierul într-o formă optimă, protejându-l de afecțiuni degenerative precum demența. Frunzele verzi conțin cantități bogate din vitaminele A și K, puternice antiinflamatoare.
 
7. Peștele gras
Somonul este una dintre cele mai bogate surse de nutrienți pentru creierul tău. Acest pește are un conținut bogat de acizi grași de tip omega 3, nutrienți care îți îmbunătățesc considerabil memoria și care îți asigură funcționarea optimă a creierului.
Acizii grași omega 3 sunt importanți și pentru îmbunătățirea capacității de concentrare. De asemenea, acești s-au dovedit a fi utili și în prevenirea dezvoltări anumitor boli degenerative ale creierului precum Altzheimer sau demență.
 
8. Nucile
Nucile sunt o gustare excelentă, dar și foarte sănătoasă pentru corp și creier. O mână de nuci pe zi îți poate îmbunătății considerabil sănătatea cognitivă. Nucile conțin antioxidanți, vitamine și minerale importante în menținerea sănătății creierului. Acestea contribuie la îmbunătățirea capacității de concentrare și, de asemenea, protejează creierul de bolile degenerative.
 
Un simplu condiment cu proprietăți excepționale pentru sănătate, turmericul este benefic și pentru creier. Proprietățile antioxidante ale turmericul protejează creierul de acțiunile nocive ale stresului oxidativ. Antioxidanții prezenți în turmeric întăresc sistemul imunitar și îmbunătățesc considerabil capacitatea de oxigenare a creierul, lucru care te menține alert în momentul în care procesezi informațiile pe care le primești.
 
 
Acum că ai lista cu unele dintre cele mai importante alimente pentru sănătatea creierului tău, este momentul să incluzi cât mai multe în alimentația ta. Pentru un boost de energie și sănătate, îți recomandăm și complexul cu multivitamine cu 147 de ingrediente. Ai grijă de sănătatea creierului tău și oferă-i doar cele mai nutritive alimente și suplimente.
 
 

Înscrie-te la o
consultaţie gratuită!

Pentru că ești
important PENTRU NOI!

Completează
TESTUL
GRATUIT

Newsletter ÎNSCRIE-TE