7 alimente care ajută la întărirea sistemului imunitar

 

Este dovedit faptul că consumând unele alimente putem să ne îmbunătățim sistemul nostru imunitar. Dacă ești interesat să previ răceala, sau să-ți mărești rezistența generală față de bolile infecțioase, primul lucru pe care al trebui să-l faci este să-ți adaugi următoarele alimente pe lista de cumpărături. Să nu uităm că pe lăngă o alimentație sănătoasă, odihna corespunzătoare și mișcarea ne sunt de ajutor în egală măsură când vine vorba de imunitate, și nu numai. Următoarele alimente sunt de luat in considerare dacă vrei un sistem imunitar mai puternic.

1. Fructele citrice

Majoritatea oamenilor apelează la vitamina C după dau de răceală, deoarecesusține sistemul imunitar. Se crede că vitamina C crește producția de globule albe, celulele din sânge care luptă împotriva infecțiilor. Într-un studiu pe 463 de persoane,publicat în revista științifică Journal of manipulative and phisiological therapeutics, s-a observat că persoanele care au consumat doze mari de vitamina C aveau cu 85% mai puțină răceală sau simptome ale răcelii decât cele care nu consumau suficient.

Citricele includ:grapefruit, portocale, mandarine, lămâi, lămâi verzi, clementine.

2. Ardeii

Dacă credeți că fructele citrice au cea mai mare concentrație de vitamina C, gândiți-vă din nou. Ardeii roșii conțin de două ori mai multă vitamina C decât citricele. De asemenea, sunt o sursă bogată de beta-caroten. Pe lângă stimularea sistemului imunitar, vitamina C poate ajuta la menținerea pielii sănătoase. Beta carotenul este convertit de organism în vitamina A, care ajută să vă mențineți ochii și pielea sănătoasă.

3. Broccoli

Broccoli este o legumă foarte încărcată cu vitamine și minerale. Bogat în vitaminele A, C și E, precum și mulți alți antioxidanți și fibre, broccoli este una dintre cele mai sănătoase legume pe care le puteți pune pe masă. Cheia pentru a-i menține valoarea nutrițională este să-l gătești cât mai puținposibil, câteva minute la fierbere sau pe baie de abur, dar ideal ar fii să fie consumat crud, sub formă de salată de exemplu.

4. Usturoiul

Usturoiul se găsește în aproape fiecare bucătărie din lume. Acesta conține zinc, un element indispensabil pentru sănătatea ta. Civilizațiile timpurii i-au recunoscut valoarea în combaterea infecțiilor. Potrivit Centrul Național de Sănătate Complementară și Integrativă, usturoiul poate ajuta, de asemenea, la scăderea tensiunii arteriale și încetinirea întăririi arterelor, ajutând astfel la prevenția bolilor de inimă. Proprietățile care stimulează imunitatea ale usturoiului par să provină dintr-o concentrație mare de compuși care conțin sulf, cum ar fi alicina. De asemenea , usturoiu are proprietăți anti-microbiene și anti-tumorale.

5. Ghimbirul

Ghimbirul este un alt ingredient la care se apelează după ce răcim. Ghimbirul poate ajuta la scăderea inflamației, ceea ce poate ajuta la reducerea durerilor de gât și a altor boli inflamatorii. Ceaiul de ghimbir poate ajuta, de asemenea, la scăderea greții. Ghimbirul poate ajuta la scăderea durerilor cronice și poate avea proprietăți de scădere a colesterolului, potrivit unor cercetări recente efectuate pe animale.

6. Spanacul

Spanacul trebuie să fie pe lista noastră nu doar pentru că este bogat în vitamina C, dar și pentru că vine la pachet cu numeroși antioxidanți și beta-caroten, care pot crește capacitatea de combatere a infecțiilor din partea sistemul nostru imunitar. La fel ca și în cazul cu broccoli-ului, spanacul este mai sănătos atunci când este gătit cât mai puțin posibil, astfel încât să-și păstreze nutrienții. Cu toate acestea, gătitul ușor crește concentrația de vitamina A și permite eliberarea altor substanțe nutritive se elibereze de acidul oxalic și să fie astfel mai biodisponibile.

7. Iaurtul

Căutați iaurturi care au „culturi vii și active” tipărite pe etichetă, precum iaurtul grecesc. Aceste culturi de bacterii benefice pentru flora intestinală vă pot stimula sistemul imunitar pentru a ajuta la combaterea bolilor. Consumați iaurturi simple, nu cele cu fructe care defapt conțin mult zahăr. În schimb, puteți îndulci iaurtul simplu cu fructe sănătoase sau cu miere naturală.

Iaurtul poate fi, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina D. Vitamina D ajută la reglarea sistemului imunitar și stimulează apărarea naturală a organismului împotriva bolilor.

 

Pentru o stare fizică mai bună, un consilier ține o consultație cu clientul o dată pe săptămână pentru a discuta cu el experiențele sale noi despre schimbările efectuate în dietă și stilul de viață pentru obiectivul dorit. Consultantul oferă clientului date despre funcționarea corpului, ca schimbarea stilului de viață să se producă înţelegând procesele în totalitate.

Serviciul Corpservis este o consiliere personalizată. În cazul în care sunteți interesat în mod serios, atunci vom stabili o dată potrivită unei întâlniri personale, unde vom discuta despre ce poate să vă ofere acest serviciu.

Încearcă și tu programul Corpservis!

Completează testul și înscrie-te la o consultație!

 

Înscrie-te la o
consultaţie gratuită!

Pentru că ești
important PENTRU NOI!

Completează
TESTUL
GRATUIT

Newsletter ÎNSCRIE-TE